Lägesrapport

Nu har vi frisknat till i alla fall. Har haft 3 helt normala dagar med dagis, jobb, kompisar, godnattsagor, välling, 3-årstrots, 6-års funderingar och annat vardagligt. Skönt att vara tillbaka i normala gängor igen.

Har precis varit på föräldramöte på dagis. Alltid lika upplyftande. Först ska alla presentera sig och tala om vilket barn man är mamma eller pappa åt. "Jag heter Lena och är mamma till Erik", "Åsa, mamma till Ella", "Helena, mamma till Kalle", "Jag heter Dan och är mamma till Elsa... eller nej! Pappa till Elsa. Pappa!..he he"... och så är isen bruten och alla skrattar lite. Så får man fika lite och småprata med de andra föräldrarna. Sedan måste vi prata lite om att det är för många barn på avdelningen och att det är upp till oss föräldrar att höra av oss till politikerna om det för de lyssnar inte på personalen. 20 barn på 2,8 personal - visst är det väl helt orimligt egentligen!!??Det finns för lite pengar så om vi föräldrar kanske kan skänka material till pyssel och kanske hjälpa till att måla om lite? Märk barnens kläder, hör av er dagen innan ert barn kommer tillbaka om han/hon varit sjuk. Finns inga pengar till vikarier. Någon som vill ha mera kaffe? Lägg 15 kr i kaffekassan.... osv... Känns som om det är en enda lång repris. Samma sak varje gång... Men det är väl så det är. Det är de problem man har på ett dagis och det kommer nya föräldrar och barn hela tiden så det måste upprepas. De är i alla fall beundransvärda, alla dagisfröknar. Själv känns det ibland som om jag skulle vilja ha en skrubb någonstans där jag kunde låsa in mig när det blir för mycket av barn. Och jag har ju bara två... Då brukar jag tänka på dagisfröknarna som ska hjälpa 20 barn på med overaller och galonisar, mössor och vantar.

Promenerade hem i rask takt. Det var sååå skönt! Har längtat efter det hela dagen. Har inte tränat på flera veckor på g av alla förkylningar. Planen var aerobicspasset på lördag förmiddag, men nu blev vi bjudna på fika hos Storebrors kompis så... Tisdag nästa vecka får det bli. Då jäklar ska jag träna ordentligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0