Sjukdomar och badrumsinredning

Har det väl börjat så kan det hålla på hur länge som helst. Sjukdomar alltså. Först hade Lillebror feber i några dagar, så blev han frisk och då var det Storebrors tur. Frid och fröjd i typ en vecka så fick jag hämta Lillebror på dagis i torsdags för då hade han plötsligt fått feber igen. I lördags var han pigg, men då var det istället min tur. Ont i kroppen en förskräcklig skrällhosta och feber. I söndags fick Lillebror feber - igen och idag är även Storebror hemma från skolan med - feber. ...suck.... tar det aldrig slut? När man dessutom har hela huset fullt av hantverkare blir det inte direkt roligare. Igår när Lillebror och jag låg nere i källaren i vårt improviserade vardagsrum så höll rörmokaren på att borra hål i en betongvägg i rummet bredvid. Mysigt! Lillebror hämtade sina hörselkåpor och somnade nästan i soffan med dem på.

Nu ringde svärmor precis och hade kollat på en utlandsresa. Skulle ju inte sitta helt fel nu!! Ska kolla lite och se vad jag kan hitta på nätet.

Badrumsinredning var det också, ja. Vi är så himla veliga. Ena dagen bestämmer vi oss för att köpa en möbel att ställa tvättfatet på och så har vi allt efter en och samma vägg (toa och handfat alltså), men nästa dag kommer vi på att det nog skulle vara bättre att ställa handfatet efter en annan vägg och kanske bygga en hylla att ställa den på. Men sedan kommer vi på att det kanske är bättre att köpa en möbel ändå...vela, vela. Just nu lutar det åt att bygga en hylla. Men fråga mig igen i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0