Kakeltrassel

Först var jag jätteglad - idag skulle ÄNTLIGEN badrummet kaklas.
Sedan blev jag mindre glad - det var fel kakel som hade kommit :-(
Sedan blev jag arg - Färgaffärs-mannen säger att vi visst hade sagt att vi ville ha 10x10 och inte 5x5, men det har vi INTE sagt. Aldrig. Har inte ens tänkt tanken att vi skulle ha det. Dessutom var han med när vi stod där och tog det slutgiltiga beslutet. 5x5 centimeter stora vita plattor på större delen av väggen och 2,5x2,5 centimeter stora runt själva spegeln. Så sade vi. Inget annat. Grrrr. Dessutom sade han att det var JAG som måste ha ändrat mig. Vilket kundbemötande!!! Besvärligt att beställa om verkade det också vara.

Så nu tar det minst en vecka till innan toaletten är klar... *suck*

Men nästa lördag åker vil till Mallorca i alla fall. Det ska ju bli trevligt, men lite trist att det inte hinner bli klart tills dess.

För övrigt har vi konsert med Farin i kväll. Har nog aldrig känt mig så dåligt förberedd. Men det är bara att försöka hålla koncentrationen på topp och tungan rätt i mun så ska det nog gå bra :-) Måste bara försöka få tag i något att ha på mig. Provade det jag hade tänkt ha på mig i går kväll, men det såg inget vidare ut... kände mig som en tant i en stormönstrad svart-vit tunika och korta byxor samt sandaler. Måste försöka hitta ett par svarta leggings och ett svart linne. Och helst ett par svarta skor också... Lunchen kommer att gå åt till det så äta får jag väl göra en annan gång.

Nu ska jag på springtävling. Det är lillebrors dagis som har det årliga "Grodloppet"

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0