Kalas och pärlsocker

Jo, det var ju det där med pärlsockret. Handlade ett paket idag för att vara redo när helgen kommer för då jädrans ska det bakas. När det började droppa in folk här hittade jag inte våra glas-assietter som vi skulle äta tårta på. I jaken på dem så tittade jag i ett skåp nere i tvättstugan. Vi använde det som skafferi när vi bodde i källaren medan vi höll på med renoveringen. Och vad hittar jag där om inte två oöppnade paket pärlsocker!! VISSTE VÄL att det skulle finnas :-) Undrar just hur många negerbollar tre paket pärlsocker räcker till!

För övrigt var det ett mycket trevligt kalas och Storebror håvade in en väldig massa presenter. Det var Guitar Hero, Lego Starwars, en discolampa, lite kläder, en sparkcykel (fast vintervarianten med medar istället för hjul!), mm, mm. Lillebror tittade på och blev minst lika glad för allt som dök upp under omslagspapperen. Men plötsligt kom han på att det faktiskt var brorsan som hade fått alla roliga saker och inte han. Då var det inte roligt längre. Det var krokodiltårar och en låååång utläggning om att han inte har en ENDASTE cool leksak förutom Playmogubbarna och det stora flygplanet. Han har faktiskt INGENTING att leka med, bara sån´t som han inte vill ha. Gamla saker som inte är ett dugg coola :-(  Uhääää!
Som tur var så låg det en broschyr från Barnens Hus i brevlådan idag, så krisen löstes med att vi tittade i den och kryssade för alla riktigt coola leksaker som han skulle kunna tänka sig att få i paket på julafton (eller "den där dagen när alla fyller år", som Lillebror brukar säga!)

Sedan måste jag erkänna att jag inte var någon vidare festfixare idag. Inte nog med att det inte blev några negerbollar, jag hade glömt att köpa både ballonger och tårtljus också! Suck...fick skicka Mormorn och morfar till affären så löste det sig också.

Nu är det dags för sängen.

Go´ natt!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Om jag/vi följer med på söndag kan du räkna med att jag kommer tömma negerbolls-fatet ;D haha, skämt å sido; Fått någon choklad-dille tror jag. Oboy, chokladkakor, oboy oboy och lite mer oboy. Mjölken är nästan alltid slut här hemma :D

2007-11-16 @ 09:26:32
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0