Trött eller...?

Det är sällan tråkigt när Pappan är i närheten. I morse utspelade sig följande:

Vi kommer till jobbet och Pappan blir ståendes länge vid hatthyllan. Själv hinner jag in och börja fixa en macka och lite kaffe innan han kommer smygandes in i köket. Han rotar runt lite i fickorna på jackan och säger:

"Öhhh... jag tror att jag har gjort en blunder..."
"Jaha... vad har du gjort då? Låst in bilnycklarna i bilen, eller...?"
"Öhhh... näe... en REJÄL blunder"
Nu börjar jag bli lite orolig. Har vi glömt något barn hemma eller har han kanske glömt dra i handbromsen så bilen har rullat ner i ån eller...
"Men säg då! Vad har du gjort?
"Jo, jag trodde att jag hade stoppat ner telefonen i fickan, men..."
Pappan tar upp det som han har i sin vänstra jackficka - ingen telefon , men ett inramat kort på kusin Signe :-)

Hahahahahahhah!!!!!!!

Han hade av någon anledning kortet på Signe i sin låda i hallen där han förvarar telefonen. Ramen hade ungefär samma format och har man bråttom så :-)

Fick oss ett gott skratt så här på onsdagsmorgonen i alla fall :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0