Konsten att stänga av en väckarklocka

Har du någon gång vaknat och upptäckt att du legat på något konstigt sätt så armarna har domnat bort? Tänk dig att du dessutom har ett barn på vardera sida om dig, du ligger nedsjunken i skarven mellan madrasserna och du ska försöka masa dig upp (utan att väcka de små sovande barnen) för att stänga av klockradion men kan inte använda armarna. Det är SVÅRT! Dessutom är det mörkt och du har inga glasögon (det har man ju oftast inte när man sover) vilket gör att du, när du väl lyckats krångla dig upp genom att hasa ner till fotänden och ner på golvet, inte riktigt kan bedöma avståndet till klockradion.
Det hände mig i morse. När jag stod där i mörkret med mina bortdomnade armar så fick jag inte fram dem så pass att jag kunde stänga av åbäket till klockradio som skränade "Yooooooor sååååååå bjuuuuuuutifuuuuuul göööööör.... trallallalllalllaaaaaaa". Fick liksom försöka kasta upp armarna på nattduksbordet och hoppas att jag träffade, men flera gånger slog jag bara i själva bordet istället.
Pappan sov ju som vanligt som en stock och märkte ingenting av  mina eskapader. Skulle berätta för honom i bilen på väg till jobbet i morse och då insåg jag plötsligt hur rolig jag måste ha sett ut där jag stod i mörkret med håret på ända och försökte dunka till klockan med min avdomnade armar :-) Hahahaaaa! Skrattade så tårarna sprutade :-)

Dags för en kopp kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0