Arg och sovrumslös


Fick ett utbrott när vi var på Färgaffären igår. Vi stod där och skulle välja tapet till fondväggen som vi ska ha bakom sängen. Det ska såklart vara en specialare. Det ska ju aldrig vara enkelt. Fast nu MÅSTE det vara lite special eftersom det är en dörr som ska döljas med en skiva, en halv snedvägg och gud vet allt. När Pappan kom med ett superkomplicerat förslag på hur vi ska lösa problemet med att dölja spackelfläckar på spånskivan för att kunna måla den istället för att tapetsera (lång historia) så tog mitt tålamod tvärslut. Pang sade det och så var jag tvärförbannad!! På honom för att han kom med såna krångliga, bökiga idéer som säkert ändå inte skulle funka och på oss för att vi ALLTID ska krångla till allt. I det ögonblicket har jag kunnat ryckt åt mig vilken tapetrulle som helst och åkt hem och satt upp den själv i ren ilska. Tur att Pappan hejdade mig. När jag började stampa i golvet och högljutt beskriva hur in in h***vete trött jag är på röran på vår övervåning och på att sova i lekrummet så bestämde han kvickt att det var dags att dra, så det var bara för mig att följa efter om jag inte ville promenera hem. Det ville jag inte. Så det blev ingen fondtapet. Eller i alla fall inget beslut taget om vilken fondtapet vi ska ha. Däremot ordnade Pappan fram en färgburk som han har lovat att fixa hela veckan så att jag kan måla klart det som ska målas i helgen. Då blev jag lite gladare igen. Får göra ett nytt försök bland tapet-katalogerna en annan dag.

Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0