En liten lista...

...har jag hittat och fyllt i. I brist på annat medans kaffet kokar.

För femton år sedan (1993)
Var jag en glad liten studentska.
Hade jag just tagit körkort och rattade runt i mammsen och pappsens lilla röda Toyota
Gillade jag "Curiosity Killed the Cat" (någon som kommer ihåg dem? Nähä? Inte det??)


För tio år sedan (1998)
Hade vi bott i vårt hus i ett halvår och det kändes fortfarande som att bo i ett slott

Jobbade vi ibland hela nätterna med vårt nystartade företag. Vi levde verkligen med det. Dygnet runt. Det var så det skulle vara i it-branschen. Det var riktigt coolt att jobba med "multimedia" :-)

För fem år sedan (2003)
Hade Storebror blivit 3 år och Lillebror var på väg
Hade jag kort hår


För 3 år sedan (2005)
Var jag föräldraledig. Bara mamma hela tiden. Både mysigt och förbaskat långtråkigt :-)

För 1 år sedan (2007)
Renoverade vi huset för fullt och bodde hos Farmorn och Farfarn.
Planerade vi vårt bröllop för fullt


För tre månader sedan (januari)
Började jag träna igen
Var det mörkt ute. Hela tiden.

Igår (23 april 2008)
Var det riktig vårvärme hela dagen
Vi var på vernissage på dagis och inhandlade jättefina konstverk för sammanlagt 8 kronor!
Fick vi ÄNTLIGEN upp vår fototapet i sovrummet!!!

Idag (24 april 2008)
Skiner solen fortfarande
Ska det sista tapetseras

Imorgon (25 april 2008)
Flyttar vi kanske, kanske, tillbaka in i sovrummet!!!

Om ett år (24 april 2009)
Har jag kommit på hur jag ska kunna tjäna massor av pengar på någon smart internet-lösning. Lever gott på de pengar som tickar in och har all tid i världen för mina skriv-, illustrations- och inredningsprojekt.


Så där ja! Nu har kaffet kokat färdigt.

Någon mer som vill skriva en lista?


Kommentarer
Postat av: Heidi

Lite bra minne du har då... skall försöka knåpa ihop listan jag med under dagen :) Haft en väldigt gnällig son, men till sist somnade han och har snart sovit i två timmar. Hoppas han vaknar på bättre humör. Har fått höra hans första snarkningar också, jättespännande, filmade med mobilen, haha.

2008-04-24 @ 11:56:21
URL: http://www.hblogg/heidi
Postat av: Ragnvi

Hoppas dina önskningar blir uppfyllda!

Kommer det ett foto på sovrummet senare? Spännande!

Ha en bra fredag på dig!
Ska fundera lite på listan i helgen....

2008-04-25 @ 07:20:41
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0