Hemma igen

Så var vi hemma igen då. Väskorna är redan uppackade vilket jag känner mig OTROLIGT nöjd över :-) Bestämde mig för att göra det direkt. Alternativet är att de står och skräpar i hallen i ett par veckor tills vi tröttnar på att snubbla på dem och det börjar lukta illa av alla gamla svettiga skidkläder, vilket GARANTERAT hade hänt om jag inte gjort det på en gång! Har hur som helst haft supermysigt i Sälenfjällen. Visserligen en pytteliten stuga (eller egentligen mer en lägenhet. En av fyra i ett hus), men det funkade bra ändå. Det var nära till backen och billigt så då får man stå ut med lite trängsel :-)

Lillebror åkte slalom för första gången i sitt snart fyraåriga liv och han var superduktig!! Inte en enda gång tappade han tålamodet utan körde på som bara den. Efter två dagar vågade han till och med prova att åka knappliften själv och innan dagens slut klarade han av att ta liften och kliva på helt själv utan hjälp av lift-killen. Det ni! Själva avstigningen fick han dock inte riktigt snits på. Han släppte som han skulle, men glömde bort att köra åt sidan. Istället ställde han sig på alla fyra, mitt i liftspåret, satte ner huvudet i snön och tittade bakåt, liksom mellan benen, för att kolla om jag var med. Bara för mig att släppa liften, kasta mig fram, greppa tag i Lillebror och försöka få oss åt sidan innan nästa nybörjare kom farandes med sin lift-pinne :-) Det är ju lite risky, just i barnbacken där ingen riktigt har koll på varken liftar, skidor eller sig själv ännu!

Storebror var riktigt modig han också. Först körde han ett par gånger i barnbacken, för att få in snitsen igen, men sedan körde han den ena backen efter den andra och vi andra hade fullt sjå att hänga med. Farbror Ande och jag tjatade och tjatade (ovetandes om varandras tjat faktiskt, så det blev EXTRA mycket tjat :-) !) att han skulle prova att åka korgliften. Han hade alla möjliga ursäkter till att slippa, men tillslut tröttnade han totalt på vårt tjatande och bestämde sig bara. Lite tveksam var han allt när vi körde fram till "påstigningshuset", men han hade verkligen bestämt sig och var superlycklig när vi kom upp. Han konstaterade sedan att det var en himla tur att vi tjatade så mycket för det var den BÄSTA liften han hade åkt någonsin :-) Så till och med Storebror var tvungen att inse att det är bra med tjat ibland. Hihi!!

Farmorn har skött hushålls-ruljangsen och även tagit hand om Lillebror när han tröttnat på skidåkningen. Vi andra har åkt skidor från förmiddag till stängningsdags. När vi inte orkade mer blev det god mat, vin, öl, bastu och lite frågespel. Mycket trevligt :-)
Det enda man kan klaga på är att tiden gick alldeles för fort. Nästa år ska vi banne mig stanna en hel vecka och inte snåla med mini-vecka som vi har gjort de senaste åren. Grabbarna hinner lagom komma igång med åkandet när det är dags att lämna in skidorna och åka hem igen. Man fick visst rabatt om man bokade in en vecka till nästa år redan nu, så jag tror vi gör det :-)

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Låter som en underbar lillsemester det där! Duktiga grabbar!

2008-04-04 @ 17:20:37
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0