Huvudsaken

Mamman hävdar bestämt att man SKA ha hjälm på huvudet när man åker på sina rullskor. Storebror är av en helt annan åsikt.
"Men Mamma!! Man kan ju inte ha hjälm om man bara är ute och går och folk SER ju inte att jag har hjul under skorna! De kommer ju tro att jag.... att jag... att jag har någon sjukdom! "

Hmmm.... det vore ju visserligen förargligt, men det struntar Mamman blankt i. Hjälmen ska vara på!

I morse berättade vi för Pappan om kolapapperen (se tidigare inlägg). Mamman sade att nu får det bli avbetalning och det tyckte Storebror var helt ok, men:
"Fast du Mamma, det är ju bra att barnen har roligt också!"

... och det har han ju faktiskt rätt i

:-)

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Ja se ungar....och mödrar! Har väl aldrig råkat ut för samma sak själv...många gånger!
Så underbarta att bli bjuden på middag så där!

Trevlig Valborg!

2008-04-30 @ 15:25:08
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Hej igen! Nu först, idag, såg jag att du kommenterat hos mig ang. fotobilder! Undrar om man kan göra så att man direkt ser om man fått kommentarer?! Är inte så hemma på det här med blogg.se
Har även en annan blogg, mer lokalt, där ser man direkt....
Hoppas Valborg blev bra!

2008-05-02 @ 15:20:38
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0