Lördagmorgon

När vi vaknade i morse låg Lillebror på tvären i huvudänden av min säng, Storebror nedsjunken i skarven mellan min och Pappans säng, jag själv låg längst ut på kanten utan täcke i Pappans del av sängen och Pappan snarkade gott i Storebrors säng. Allt detta eftersom Lillebror drack två flaskor vatten innan han somnade i går kväll och sedan inte vaknade när han blev kissnödig, i kombination med att alla rena sängkläder befinner sig i tvättstugan två våningar ner i väntan på att linneskåpet i sovrummet ska bli tillgängligt igen.
Dessutom är det som vanligt när det är helg - Lillebror vaknar tiiidigt! 06.12 slog han upp sina blå. Gjorde mitt bästa för att få honom att somna om, men innan det var färdigt hade även Storebror vaknat. De tog ett gemensamt beslut om att kliva upp, hjälptes åt att hitta rena kläder och lekte sedan i två timmar innan jag masade mig upp! Gullungar :-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Skönt att du fick lite sovmorgon iallafall :) Själv klev jag upp halv nio och har matat barn och städat lite pö om pö. Patrik snarkade vidare till halv tolv och fick sällskap av Elias sista timmen. Nu har dock kommit av mig lite... men har bara vardagsrummet och barnens rum kvar. Men jag tror nog att Al och An får städa själva när de kommer hem istället ;)

2008-04-12 @ 13:42:17
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi
Postat av: Heidi

Jag kan ju verkligen inte skriva rätt idag. Nåja, du förstår säkert ändå fast jag missar ett ord här och där :)

2008-04-12 @ 13:43:11
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi
Postat av: Ragnvi

Godmorgon på dig!
Måste bara få säga att din blogg är så underhållande, måste skratta ofta (fast just nu gör det så ont när jag skrattar så jag nöjer mig med att småle!). Kan riktigt se dig o din familj framför mig...
Usch o fy för det där med grinden på dagiset! Går det inte att göra barnsäkert på nåt sätt?! Så där går det ju inte att ha det, mänskligt att glömma du vet. Hoppas du uppdaterar oss ang. den.
Ha en trevlig söndag på dig!

2008-04-13 @ 09:39:44
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Tänd ett ljus i ditt fönster ikväll klockan 21 för lilla Engla o Pernilla........

2008-04-14 @ 16:00:10
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Heson

Vad glad jag blir att du gillar min blogg, Rangvi! Alltid roligt att veta att någon läser och dessutom uppskattar det jag skriver! Hoppas ryggen är bättre idag.
Jag gillar din blogg också! Läser varje dag!!

2008-04-14 @ 19:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0