Man vet aldrig vad som fastnar

Igår var kompis Anton och hälsade på och när vi sedan skulle följa med honom hem och samtidigt passa på att få lite kaffe, så var han och Storebror puts väck. De var ute och lekte och jag hade gett dem nogranna instruktioner att inte gå för långt bort och bara vara borta en liten stund eftersom jag bara skulle ta en snabb dusch innan promenaden hem till Anton. För att göra en lång historia kort, så ägnade vi drygt en timme åt att leta dem innan de till slut dök upp. Hade lyckats engagera halva kvarteret och några till i letandet efter de två tankspridda 7-åringarna som hade glömt att de skulle hålla sig i närheten och istället hade spatserat bort till radhusområdet på Broberg, hittat 3 nya kompisar och blivit kvar i lekparken. Hade ingen aning om att de visste att den där lekparken fanns, men det gjorde de tydligen. Hur som helst... Tillslut kom vi i alla fall hem till Anton och fick lite gott fika. Hans lillebror Elias var på sitt bästa humör och skrek inget alls :-) (förmodligen för att han blev så glad över att få låna vår bärsele. Eller för att äntligen få träffa mig, eller....tja. Inte vet jag. Urgullig i alla fall!).

På väg hemåt så berättade jag att jag har sommarjobbat i Källparken och rensat taggbuskarna där ett antal gånger. Det var ingen som verkade särskilt intresserad, men jag var väldigt ingående i min beskrivning av hur man rev sig på armarna och att jag sedan inhandlade en stereo samt åkte på språkresa till England för pengarna. Vet egentligen inte varför jag berättade det, för det blev väldigt krångligt innan det var färdigt. Bara det att förklara vad en stereo är :-) Det existerar ingen sådan i vårt hus, bara datorer, mp3-spelare, iPods och annat. Men ingen stereo. Förklarade att det var typ som en radio... fast en stor... Trodde, som sagt,  inte att grabbarna var särskilt intresserade, men i dag såg Lillebror radion (se bild nedan på röran i trappan) och undrade vad det var
"En radio", sade jag
"Jaha. Var det den du köpte när du planterade?"
"När jag planterade... Vad menar du då?" undrar jag som redan har glömt gårdagens berättelse
"Jamen när du planterade och planterade. Det där taggiga!!"
"Hmm.... det där taggiga... näe, nu förstår jag inte vad du menar..."
"Jamen, ååååååhhhhh! Det där som var taggigt utanför Anton så du fick pengar och köpte en ssssstereo!!!" river Lillebror i och DÅ förstod jag plötsligt vad han menade :-) så han hade visst lyssnat ändå.

Nu ska jag fixa lite räkor och en film. Lite söndagsmys i soffan ska det bli.
Adios!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Nej du man vet aldrig vad som fastnar ;) Men lyssna på saker de helst inte skall höra är de vääääldigt bra på däremot! :D

2008-04-06 @ 22:47:01
URL: http://www.hblogg.se/heidi
Postat av: Ragnvi

Tidens gång.....Vinylskivor..EP, LP, kasettband, kan man förklara sånt idag.........

Så snyggt det blev med kakelugnen!

2008-04-07 @ 15:12:45
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0