Besviken på hemliga lappar

Lillebror kommer smygandes och vill viska något i Mammans öra.
"Mamma, vet du, jag skrev en hemlig lapp i mitt högkvarter som jag har lagt i brevlådan. Det är till dig!"
"Ojoj vad spännande! Då måste jag genast gå ut och titta i brevlådan"
"Ja, men låtsas inte som om du vet något"

Mamman spankulerar ut på trappan, visslar lite, tittar på några blommor och säger:
"Nej men om man skulle ta och titta i postlådan lite"
Lillebror fnissar och säger
"Jaa gör det. För du är så himla besviken"
Nu förstår inte Mamman riktigt men Lillebror förklarar
"Ja, alltså du vill så gärna se vad det står på lappen"
"Aha, du menar att jag är nyfiken?!"
"Ja just det ja!" säger Lillebror

Och här kan ni se den hemliga lappen.
Efter lite hjälp med läsningen så vet jag nu att det står
"Mamma, visst kan vi väl ta en cykeltur till dagis på måndag"

Och högkvarteret är för övrigt ett Spiderman-tält i garaget där Lillebror har gjort fint med lite dynor, några brädor och en gammal drickaback!

Så nu vet ni det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0