Packa ner och packa upp

Det är konstigt att två så närbesläktade aktivieter kan vara så olika roliga.

Vi har bara packat upp två gånger på hela sommaren. Packat har vi gjort 345 gånger, typ. Däremot har jag blivit expert på att titta åt höger när jag ska passera genom hallen. Då se jag inte högen av väskor med badkläder, fuktiga handdukar, smutsiga kläder och rena kläder i en salig blandning som står huller om buller till vänster i hallen. Om man kommer från vardagsrummet alltså. Kommer man från köket måste man tänka till och komma ihåg att man nu ska titta åt vänster istället. Tittar man inte på eländet så kan man låtsas att det inte finns. Och finns det inte så behöver man inte packa upp. Eller hur?! Logiskt!

Sist vi kom hem med vår packning placerade jag den i sovrummet istället. Lite som omväxling liksom. Hade faktiskt en riktigt klurig plan: Vi har köpt en ny sänggavel som skulle komma vilken sekund som helst. Då vill jag såklart skruva ihop den så fort som möjligt. Och när nya sängen är på plats så vill jag såklart sätta upp gardinerna och rullgardinen som jag har tänkt göra hela sommaren. Och så vill jag såklart städa också och då kommer packningen att bli uppackad i ett nafs. Joråserrösåatt!

Den nya sängen kom i går. Nu ligger det ett låååångt paket mellan hallen och köket. På det långa paketet ligger en metallbalk av något slag. Den slamrar fint om man snubblar på paketet och den ramlar ner i klinkersgolvet. Lutat mot kakelugnen i vardagsrummet står det ett stort platt paket och ett lite mindre, rätt så tungt paket som gör ont att få på tårna (Lillebror har provat).

Packningen är således fortfarande ouppackad, sovrummet ostädat, grannarna kan fortfarande se oss när vi smyger omkring i sovrummet på kvällarna, men väsk-hörnan i hallen är fortfarande städad och fin!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0