Det här med reglerna

Vissa verkar tycka att det är konstiga regler vi har så här till jul :-) Men vaddå? Vad har ni för traditioner då? Brukar inte ni snusa och röka hejvilt, skjuta luftgevär på varandra och sedan stoppa händerna i elden? Inte? Mäh!!
:-)

Exakt hur Lillebror tänkte när han klurade ut julreglerna vet jag inte, men jag kan ge mig på en kvalificerad gissning:
Rökning och snusning är ju aldrig bra och när tjocka släkten kommer på besök ingår två snusare och en rökare och de måste ju veta var de ska ta vägen så de inte stör oss övriga, eller hur?! Det är ju enkelt. Men så kommer vi till det där med luftgeväret. Det är lite klurigare. Kan ha något att göra med den klassiska sången "I ett hus vid skogens slut, liten tomte tittar ut.....hjälp ack, hjälp ack, hjälp du mig. Annars skjuter jägarn mig..." Ja, ni vet. Så´na otäckheter vill man ju helst undvika året om, men lite extra mycket så här i juletider. Peace, liksom. Elden däremot är riktigt klurig... eller så är det så enkelt som det låter: Det är aldrig bra att stoppa händerna i elden, så låt bli!


Kommentarer
Postat av: Thyrsson

Skönt! Nu känner jag att vi är på samma våglängd!

:-)

2008-12-19 @ 10:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0