Gröthjärna

Jag vill bara förtydliga:
I går gick jag och lade mig klockan 23.55.
En timme senare vaknar Lillebror och vi är vakna till 04.45.
Sover till 06.40

Räknar man efter innebär detta alltså att jag fick ungefär tre timmars nattsömn. Sammanlagt. Men jag var ju ute och körde 6 mil med bilen också. Och försökte föra en hyfsat intelligent konversation med en doktor mitt i natten.

Jag tror det är sömnbristen som gör att det känns som om min hjärna är full av gröt.
Den funkar inte hundra, om man säger. Dessutom har hela jag fallit i sömn på diverse blandade ställen under dagen. Lutad mot bardisken i köket när jag skulle läsa nya Buffe-tidningen från ICA, t ex. Och raklång på golvet i lekrummet när jag skulle hjälpa Lillebror med LegoBatman-spelet. Somnade visst till på toaletten en stund också.

Lillebror däremot har varit pigg som en lärka hela dagen. Och han har inte ont någonstans vilket ju är huvudsaken. Jag är gärna vaken en vecka i sträck och kör runt med bilen hela nätterna bara grabbarna mår bra.
Fast helst inte i natt om jag slipper. Måste nog hämta igen mig lite först

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0