Tips på lekar till julfesten?

Inte för att jag förstår hur det har gått till, men nu är det dags för julbord igen :-) Eftersom jag är självutnämnd festfixare på företaget är det självfallet jag som ordnar kalaset. Och eftersom jag har varit så himla hemlig med höstens kick-offer och annat, så tänker jag fortsätta vara det även med julfesten. Det är ju dumt att ändra ett vinnande koncept, eller hur! Det vet ju alla, så - hemligt är var det är! Det är alltså bara jag som vet vart vi ska och alla är just nu ruggigt nyfikna! Hehehe! Det enda de vet än så länge är att de får ta med sig sina respektive sambosar/fruar. Jag tar alltså med mig chefen. Chefen tar med sig mig. Vår marknadsansvarige kan inte komma, men hans fru kommer ändå. Marknadsansvariges fru är även min svärmor och alltså min chefs mamma. Då har ni också listat ut att marknadsansvarige är chefens pappa. Fast det är ju inte självklart när jag tänker efter. Chefen kunde ju ha varit marknadsansvariges frus barn från ett tidigare äktenskap... Har jag trasslat in mig i något nu?... I alla fall...Så är det ju svågrar och svägerskor och alla andra som är inblandade i företaget på ett eller annat sätt. Låter ju som ett helt gäng, men det blir väl 10 personer allt som allt om jag har räknat rätt.

Nu till själva meningen med det här blogginlägget: Jag behöver hjälp! Man måste ju se till att hålla humöret uppe på alla närvarande. Alla vet ju vad den feta julmaten kan få för effekt - risken att alla blir jättetrötta och vill gå hem efter ris a´la maltan är överhängande, så vad hittar man på för att få lite fart på kalaset? Någon rolig lek kanske? Eller en tävling?
Någon?

Jag jobbar lite så länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0