Onsdagmorgon

Klockan ringer 06.15. Mamman snoozar 5 gånger istället för 2. Masar sig upp och på med kläder. Försöker väcka Storebror och Lillebror. Lillebror hoppar upp med ett skutt och verkar pigg och alert. Storebror storsnarkar. Lillebror inser att vi ska till dagis och får plötsligt ont i magen". AJAJAJ!! "Jag kan inte åka till dagis för det gör så ooont". Storebror snarkar. Mamman tänker på vad som skulle hända om Lillebror kommer till dagis och börjar kräkas efter det att vi har varit hemma för att resten av familjen haft magsjuka i ett par dagar. Då blir det minuspoäng på dagispersonalens lista över bra och ansvarsfulla föräldrar (för de har väl en sådan?). Inte bra.
"Har du verkligen ont i magen?"
"Jaaa. JÄTTEONT!! Och så vill jag inte ha den där tröjan!"
Mamman anar oråd, men vågar inte riskera något. Storebror snarkar. Kryper ner i sängen igen och släcker lyset.
"Mamma. Ska vi inte åka till dagis?"
"Näe, vi struntar i det. Vi sover istället"
Tystnad....
"Men Mamma.... Jag vill åka till dagis!"
"Är det säkert det? Men du hade ju ont i magen?"
"Näe, jag bara skojade"
***suck***
Försöker väcka Storebror. Han storsnarkar. Tänker att han nog kanske inte har hämtat sig riktigt från kräksjukan ännu. En ansvarsfull förälder låter barnen stanna hemma en dag extra. Han får snarka vidare.
Fixar frukost till Lillebror som glad i hågen har satt på sig tröjan som nyss inte alls var bra. Kvittrar som en fågel och är jätteglad för att få åka till dagis.
Då kommer Storebror ner för trappan och säger "ska vi vara hemma idag? Jag är nog inte riktigt frisk än..."
"Uuuuääääää!!! Jag vill också vara heeeemma! Det är orättvist att bara ni får" skriker Lillebror.
Suck....

Så vi stannade hemma allihop. Det blev liksom enklast så :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0