Tisdagkväll

Hade en mycket trevlig Stockholmshelg. Riktigt lyxigt! Travade runt bland affärerna alldeles själv i lördags, men gjorde inga större klipp. En packe strumpor, två förpackningar tights, allväders-stövlar till Lillebror, en shampo-hållare i form av en bläckfisk (!) och en magnettavla till det vårt nya "hemmakontor". Kände mig jättenöjd när jag hittade magnettavlan (bara 99 kr på Hemtex!), men när jag bar iväg med den i en jättestor kasse hann jag inte gå många meter innan jag insåg att den skulle bli rätt så tung att släpa på. Ingen höjdare att bära om kring på en stor otymplig kasse (+ några små) när man ska in och ut ur provhytter, så det blev inga kläder handlade. Bestämde mig för att inte gå på de vanliga gatorna där man alltid går, så jag tog vägen förbi Gallerian, bort mot Kungsträdgården och så en massa smågator runt och tillbaka till Hötorget och Sergelstorg innan jag tog pendeltåget tillbaka till hotellet. Gjorde i ordning ett bubbelbad och låg där en lååååång stund. När Pappan kom tillbaka från sin utbildning var vi lika trötta bägge två. Hade planerat att åka in till stan för att käka lite och gå på någon trevlig pub, men vi orkade bara till en restaurang ett par kvarter från hotellet. Käkade och var tillbaka på hotellet  lagom till omröstningen på Melodifestivalen. Och hur den gick vet vi ju alla :-) Vi verkligen STORskrattade åt farbror Sjögren :-) Antar att de som röstade på honom antingen gillar honom jättemycket eller bara ville jäklas med hela arrangemanget!

However... I söndags var vi på möbelmässan i Älvsjö Gissa om man blev insprirerad!! Så mycket snygga möbler och inredningspryttlar! Letar fortfarande efter en snygg tv-möbel, och så behöver vi en pall eller något till hallen och en hylla att ställa kokböcker på. Kom hem med en hel bunt broschyrer! Men det är ju, såklart, inga billiga grejjer... Ju snyggare desto dyrare förstås. Så vi får väl se hur det blir. Hemmakontoret börjar bli färdigt, så det ska bli en tur till IKEA och köpa lite grejjer dit och sedan är det dags att renovera sovrummet. Hade inte tänkt byta ut sängen, men hittade en supersnygg av Karin Mannerstål (som för övrigt stod där och visade själv).... vill ha!!! Fast det är ju verkligen onödigt. Finns ju en hel del andra grejjer vi behöver mer. En duschvägg skulle till exempel vara bra. Nåja...

Det var helgens äventyr det. Igår skulle Storebror till tandläkaren. Vi skyndade och skyndade för att komma dit i tid, men när vi väl kom dit så fanns han inte med bland dagens besök. Fel dag!! Typiskt! Det var nästa måndag han skulle dit!! Bara att åka hem igen. Storebror var MYCKET upprörd över att han varit tvungen att borsta tänderna en gång extra - helt i onödan :-)

Ikväll har vi varit på pingis. Det var Storebror som började på träning och Lillebror och jag tittade på. Verkar som han tyckte det var roligt, men nyss sade han att han nog inte ska gå dit mer ändå. Han tyckte det var lite för långt och så var man ju tvungen att duscha efteråt. Hemskt!!  Ja, så vi får väl se hur det går. Han gillar badhuset skarpt i alla fall -trots att man BÅDE blir blöt i badet och sedan måste duscha!

Ett litet inlägg i Lillebrors klädbestyr också innan jag slutar. Igår skulle vi hälsa på hos kusin Signe en sväng efter dagis och Lillebror bestämde sig för att göra sig lite fin: Han anlände till Kungsgården iklädd mysbyxor, fleecebyxor, t-shirt, en 2 nummer för liten stickad tröja som satt bak och fram, samt röda fingervantar, rutig kepa och allvädersstövlar :-) ... och jag glömmer som vanligt bort att ta kort!

Go natt!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jasså, modellen har varit i farten igen ;) Nu är det skärpning Heson, nästan gång vill vi se kort!!! :)

2008-02-12 @ 23:19:55
URL: http://www.hblogg.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0