Träning och boktips

Idag var jag duktig igen. Var till Campus Vågbro och joggade i 30 minuter på lunchen! Inte så mycket folk idag. Bara jag faktiskt. Och de första 10 minuterna hade jag sällskap av en tant i 60-års åldern med stor fluffig frisyr och läppstift! Hon tog ett par hantlar. Lyfte dem två gånger med varje arm. Lade tillbaka dem. Kollade klockan och kollade sig själv i spegeln. Sedan gick hon till någon av de där avancerade maskinerna vad de nu heter. Drog i ett snöre (med en tyngd i ena änden då förstås!) typ 4 gånger med varje arm. Kollade klockan och kollade sig själv i spegeln. Rättade till frisyren lite. Kollade klockan igen och sedan gick hon :-)

Undrar varför hon hade gjort sig så fin? Jag kanske kom och störde...? Hon kanske hade en dejt med någon där i gymmet som inte vågade visa sig när han såg att jag också var där, så det var därför hon var så noga med frisyren och hade satt på sig läppstift och allt. Och kollade klockan... Så kanske hon kände sig tvungen att låtsas träna lite nu när hon ändå var där. För att det inte skulle verka konstigt, liksom... Ja... så var det nog... eller så kanske hon bara gjort sig fin ifall det skulle dyka upp någon snygging... och så kom jag. Vad besviken hon måste ha blivit :-)

Svamlar jag nu, eller? Ja, det gör jag visst :-)

Just ja! Boktips - läste ut Odjuret igår (se tidigare inlägg!). Mycket bra!!! Kan klart rekommenderas!! Ska nog hugga in på "Flickan under gatan" av samma författare ikväll...eller så blir det Håkan Nesser. Vi får se :-)

Hänga tvätt och dricka en kopp the ska jag göra nu!

Go´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0