Vildmarksbad och bäbis?

SysterYster och Lars har åkt till BB!! Tänk om bäbisen tänker titta ut nu :-) Spännande!! Tydligen var det inte så starka värkar ännu, men eftersom hon har högt blodtryck så fick hon stanna kvar och om värkarna inte tilltar så sätter de igång processen ändå! Äntligen ska vi få se vem som ligger där inne i den jättestora magen :-)
Kommer fler rapporter!

För övrigt så har dagen idag mest bestått av att bara vara. Dagens största insats var nog att jag äntligen kom mig för att ta ner jul-utebelysningen från altanen. Det är något med julgransbelysningar i februari... I julas var det jättefint när den hängde där, men nu...näe :-) Tror det har lite med den gröna gräsmattan att göra. Och knopparna på syrenhäcken. Julgransbelysningen gör sig liksom inte där. I och för sig gör sig inte gröna gräsmattor och knoppar i februari heller, men det är ju som det är. Inget jag kan göra något åt. Men julbelysningen kunde jag grejja. :-)

Fick besök av Åsa och Jonas på i eftermiddags. Käkade fruktsallad med turkisk yoghurt, nötter och honung, samt blåbärsbullar. Fikade läääänge! Mycket trevligt med andra ord :-)

Igår hade vi Farin-kväll hos Annica i Ljusne. God mat, vin, lekar och vildmarksbad! Supermysigt! (där kom det Lillemor :-) !!) Synd att det blev lite manfall, men vi får se till att ordna en repris snart.

Tja... det var väl helgen det. Och nu sitter jag här, i vanlig ordning, och väntar på att Pappan ska komma hem från innebandyträningen så vi kan käka något gott och titta på en film. Storebror har somningsproblem, som vanligt, men lite extra idag eftersom sportlovet börjar i morgon och han måste gå på fritids ändå. Han har tyckt att det har varit tråkigt och tungt i skolan ett tag nu, så jag känner mig verkligen som en usel förälder som tvingar honom att gå dit fastän det är lov. Men nu var han så himla ledsen, så jag kände att jag nog måste försöka ordna så vi kan vara hemma mer än torsdag och fredag som jag hade tänkt. Måste ju försöka få honom att tycka det är roligt att gå till skolan igen och det gör vi ju knappast genom att låta honom vara där på loven också, eller hur! Näe, måste försöka hitta något sätt.

Nu kommer Pappan. Ska gå ner och diskutera saken med honom samt fixa lite käk och en film.

Go kväll!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Anton kommer också att vara på fritids så då får de ju iaf två vilddjur att ta hand om fast det är lov :-) Fast de två tillsammans är nog lungare än Elias, eller ja, inte just nu för nu sover han!

Gud va roligt att ni snart får träffa bebisen!!!! :) 08-rules!!!! :)

2008-02-25 @ 12:24:03
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0