Badhuset igen

Idag var det dags för ett besök på badhuset igen. Den här gången var grabbarna med också. Passade på att köpa ett familje-kort, så nu kan vi bada så mycket vi vill ett helt halvår framåt. Kostade visserligen 1000 kr,  men jag räknade snabbt ut att vi har igen det på 8 gånger och det ska vi väl lyckas med på ett halvår tycker jag.
Lillebror gillar inte att duscha håret sådär värst mycket (vad är det med barn och vatten i håret?) och när vi hade badat färdigt och det var dags att tvätta håret ville han använda duschrummets enda hand-dusch (det går lite lättare med hårtvättandet då). Den var dessvärre upptagen av en dam i 45 års åldern som duschade och duschade och duschade, trots att hon både såg och hörde att jag och Lillebror väntade på att det skulle bli ledigt. Hon kan inte ha undgått att höra varför han ville ha just den duschen och hon kan inte heller ha missat mina försök att övertala honom att åtminstone försöka duscha håret i en "vanlig" dusch. Men hon bara duschade vidare... irriterande?!??? JAAA!!

Det var lördagens aktivitet. Biff a´la Lindström hos Farfarn till lunch (Farmorn åkte till Egyptien i förmiddags... säkert inte alls kul... eller jättetrevligt...), kusin Signe med föräldrar hälsade på och Storebrors kompis Filip sover över.
Har just ätit "chicken tikka" och druckit ett glas vitt. Ska nog ta mig lite till tror jag. Bara en skvätt kvar i dunken och det är ju onödigt att den ligger och tar upp plats i kylskåpet. :-)

Go´natt!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Åhhh va gott med ett glas vitt! Men jag får nog snällt vänta X antal månader till innan jag kan ta mig ett glas :)

2008-01-19 @ 23:43:17
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi
Postat av: Lillemor

Jaha du Helena, jag går allt in och kollar ibland hur du har det.Så nu vet du det.
Veckans tanke:
"Fantasi är konsten att se sådant som ännu inte finns"
Kram

2008-01-20 @ 11:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0