Boktips

ÄNTLIGEN har böckerna kommit! Ska krypa ner i sängen med Roslund & Hellströms "Odjuret" om en stund. Sträckläste deras "Box21" för några veckor sedan, så jag hoppas att den här är lika bra. Slog till på deras nyaste "Flickan under gatan" också. Dessutom innehöll bokpaketet Håkan Nessers "En helt annat historia" och Karin Fossums "Brott". Så nu har jag ett litet lager igen :-)

Anders ville ha boktips: Har du läst Arne Dahls böcker om A-gruppen? Superbra!! Om man gillar svenska deckare så är ju även Åke Edwardssons böcker om Eric Winter också att rekommendera. Inger Frimansson är också en favorit. Det är alltid något mord med på ett eller annat sätt, men det är inte traditionella deckare utan handlar mer om märkliga personer. Brukar alltid vara spännande. Karin Alvtegens "Svek" och "Skam" är också favoriter.
Jag är helt insnöad på svenska deckare :-) Nu kom jag på en till favorit som jag upptäckt ganska nyligen, nämligen Kajsa Ingemarsson. Hon skriver både mera lättsamma romaner och kriminalhistorier. Har läst "Små citroner gula" och "Lyckans hjul" och "Den ryske vännen". Vet faktiskt inte om hon har gjort fler... måste nog kolla upp det!

Ninna ninna ninannaaa nininannanna ninaaaaa....

Det var dagens boktips! Tack till Heidi och Martina för era tips också!! (Se kommentarer till tidigare inlägg!)

Kommentarer
Postat av: Anders

Halloj!
Jo, tror att jag hittat alla A-gruppen och läst dem. Ska se till att kolla in dina andra tips. Får bli ett besök på Bokus/Adlibris snart tror jag. Har en på gång med Leif GW, sedan är det tomt i hyllan.

2008-01-27 @ 17:38:15
URL: http://blogg.ahlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0