Låååångt telefonsamtal

Idag när jag precis hade börjat med maten ringde Kusin Signe. Inget ovanligt alls egentligen. Hon har lärt sig vårt telefonnummer och ringer själv när andan faller på. Idag ville hon prata med Lillebror, men han sade bestämt ifrån.
"Nej, jag har inte tid! Jag är jätte-jätte-upptagen!!" sade han.
Så jag undrade om hon kanske skulle vilja prata lite med mig istället och det gick, efter ett par sekunders tvekan, bra det också.

"Pappa är inte hemma. Bara mamma och jag."
"Jaha, vad pysslar ni med då?", undrar jag
"Jag läser en bok. Vet du vad den handlar om?"
Det visste jag ju såklart inte.
"Jag kan läsa för dig!!"
Rassel-rassel-bläddra-bläddra och så satte hon igång.
"Det här är Åke. Han har...han har sin drakmask på sig idag. Han vaknade före mamma som hette...som hette...vad hette hon nu....jo Beeejit (hon har lite svårt med r-en, kusin Signe!).......bla, bla, bla, bla"

Jag skalade potatis medans kusin Signe berättade hela boken! Från början till slut om när Åkes mamma vaknade en morgon och såg ut som en drake och hade glömt bort hur man gör frukost och vad man gör på jobbet och de var tvungen att gå till doktorn för att få en spruta mot glömskan. Det tog säkert en kvart innan sagan var slut :-) Då var blev det raskt slut på telefonsamtalet! Luren lämnades över till Signes mamma istället som meddelade att det nog var hennes längsta telefonsamtal någonsin :-) Tror jag det när man har en hel bok att berätta om! Väldigt trevligt med underhållning medans potatisen kokade!

För övrigt så har dagen innehållit...tja...en massa html-kodande och layoutande. Ett besök av lille Max (4 veckor gammal, lite drygt) och hans mamma. En halv semla och fiskgratäng... Skulle egentligen öva med Farin, men förkylningen och kraxigheten sitter kvar (fast det är mycket bättre), så jag hoppade över det idag.

...tja... och nu börjar det bli läggdags. Men först en kopp the och en keso- och avocado macka!

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Patrik Mårtensson

Jag vet hur det känns, skall köra igång med programmeringen i morgon, känns som om jag ligger lite efter med mina projekt, som egentligen inte måste göras utan bara en fritidsaktivitet som mer och mer tagit över fritiden, men nu när man har lill-gösta hemma som skall det ju gosas lite emellanåt :D

2008-01-24 @ 23:27:33
URL: http://blogg.helsingeweb.se/helsingeweb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0