Hur packar man en kasse på Lidl?

Jag handlar sällan på Lidl, men idag åkte jag dit en sväng. Hade glömt hur krångligt det är.
Vad är det för smartskalle som har konstruerat deras kassor? Jag bara undrar... Först ett jäääääättelångt band där man kan lasta upp allt man har i kundvagnen, sedan kommer kassörskan och efter det: inte mycket! Man måste alltså vara superstrukturerad och tänka på i vilken ordning man lägger upp saker på bandet. Plastkassar först, sedan mjuka saker och sedan hårda så man inte mosar kexpaketen med ett kilo vaniljglass. Och så måste man vara snabb som tusan och hinna packa ner varorna i kassarna i samma takt som kassörskan beepar dem. Sedan ska man betala också och har man då inte hunnit lasta ner allt så är det bara att försöka fortsätta packa med ena armen och betala med den andra, för så fort det är färdigbetalt så sätter kassörskan raskt igång med nästa kund. Phu!
Alternativet är att bara rafsa ner allt i vagnen igen, köra bort till den lilla packningsbänken och där plocka i kassarna, men det blir ju ett steg extra.
Näe... Det får vara hur billigt det vill, men nu blev jag påmind om varför jag inte gillar Lidl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0