Tjolahopp!

Hej hopp! Trevligt att ni har saknat mig :-) Vad glad jag blir. Roligt att någon läser!

Har faktiskt varit hemma i två hela nätter nu, men i morgon bär det av igen. Ska på grillfest hos familjen Karlsson/Persson i Ljusne så vi tänkte försöka oss på att åka båt dit. Det blir den längsta båtresan hittills och som den mespropp jag är så är det inte utan att det pirrar lite i magen. Men det ska nog gå bra...Måste i alla fall intala mig det.  Förr var jag aldrig rädd när jag åkte båt. Svängde runt med "lillbåten" ute i vår stuga, alldeles själv när jag var typ 8-9 år utan problem. Visserligen gick det inte särskilt fort, men ändå...Kryssade runt stenarna som den naturligaste sak i världen. Men nu blir jag alldeles mjuk i knäna när jag tänker på att vi ska åka båt. Huuu. Får alla möjliga konstiga tankar i huvudet...Jag är jätterädd!!! Blir kallsvettig och får tunnelseende så fort Pappan gasar på i mer än 8 knop. Och när vi ska åka till ställen dit vi aldrig har varit förut... hu! Men, som sagt... det ska nog gå bra. Bara grabbarna håller sig i styr och inte envisas med att hjälpa till att styra. Då kan jag få ett tokspel, så då får jag koka kaffe eller något annat avledande. Pappan är hur lugn som helst och det är ju tur det!

Hur som helst... tänkte oss att stanna över natten i Ljusne så styr vi mot Högharet och stugan där på torsdag eller fredag. Enligt Aftonbladet är det nu sommarens rejälaste värmebölja kommer och då måste man ju passa på att glassa runt på havet lite!

Jag KAN åka båt, jag ÄR inte rädd. Jag KAN åka båt, jag ÄR inte rädd!
:-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Tjollahopp :) Du gör rätt i att låta bli datorn på sommarn! :D Till hösten/vintern hinner du sitta här istället.



Jodå, han bits med tänderna den lilla filuren. Idag är det BVCdags och sprutor och jag ser INTE fram emot det. HUAAAAAAA!



Ha det bra ni med. Kram kram

2008-07-23 @ 08:07:10
URL: http://www.hblogg.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0