Glömde stugbesöket :-)

Jo, vi var ju alltså i stugan i helgen. Grabbarna och jag åkte dit i fredags och Pappan kom efter när han spelat klart på Långnäs. Det var mysigt, som alltid. Jag latade mig mest eftersom det är tji att få hjälpa till med något. På sin höjd får man duka fram tallrikar när man ska äta, men något annat kommer inte på fråga. Siv hävdar envist att hon tycker det är SÅÅ roligt att diska och att hon vill att vi bara ska kunna ta det lugnt när vi är där. Känns inte alls nödvändigt, men man blir handgripligen utschasad från köksregionerna om man försöker sig på att hjälpa till med något. Men jag brukar passa på att diska lite i smyg när hon sover middag. Och ibland kokar jag kaffe alldeles själv :-) Hehe!

I söndags tog vi en promenad för att kolla till stranden som precis har fått sig en uppfräschning. En bit ut i vattnet simmade det en fågel.
"Vad är det där?" undrade Lillebror
"En fågel" svarar Mamman. Såklart...
"Nej, det är en GAAAAAM vet du Mamma" säger Lillebror lite sådär besserwisseraktigt.
"Nej, det är en AND" försöker Mamman
"En Ann?"
"Nej en and. Som farbror ANDE du vet!"... och nu tänkte Mamman att hon nog kanske hade krånglat till det lite onödan men Lillebror verkade nöjd
"Jaha" blev svaret på det.

Hihi :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0