Helgens gulligaste

Lillebror hade tjejbesök i går. Filippa heter hon och bor några hus bort. Storebror och Filippas storebror är kompisar så hon hängde med oss till pulkabacken och sedan hem på saft och glass och blev kvar hela eftermiddagen. De hade superroligt. Visserligen var hon inte så förtjust i att leka med gubbar, men Mamma-pappa-barn gick bra. Lillebror är något av en mästare på det eftersom hans två bästisar på dagis råkar vara tjejer och ALLTID vill leka just mamma-pappa-barn. Lillebror hakar på och är antingen pappa eller storebror och håller ordning på tjejerna som alltid råkar i luven på varandra :-) Dagisfröknarna har berättat att stackars Lillebror sitter mitt emellan och suckar medans tjejerna bråkar. Han finner sig i det mesta han... Men, hur som helst... Filippa och Lillebror lekte och lekte och när det var dags att gå hem så hör jag följade konversation:

"Kalle, jag äääälskar dig! Älskar du mig?"
"Jaa" svarar Lillebror om än en liten aning tveksamt
"Va bra!" säger Filippa och skiner som en sol :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0