Äppelskatt

Lillebror hade en skatt med sig hem från dagis häromdagen.
Tre kärnor från mellis-äpplet hade han sparat och lagt i fickan.
"Jag tänkte att jag skulle stoppa dem i jorden så vi kan få ett nytt äppelträd!"
"Hmm...ja, det var ju en bra idé" sade Mamman
"Jag ska ändå köpa lite jord, så då kan vi fixa en kruka och stoppa ner kärnorna i så får vi se vad som händer! Fast det kommer att ta lång tid innan det blir något och det är inte ens säkert att det funkar." garderar sig Mamman som är känd för sina totalt o-gröna fingrar.
"Joho, det BLIR äppelträd av äppelkärnor!!" säger Lillebror bestämt
"Ja, fast det tar lång tid. Hur lång tid tror du att det tar?"
"Jag tror att det tar...jättelång tid. Kanske hundra timmar?!"

Tror ni han orkar vänta på äppelträdet?
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0