Hur man får en bäbis

Lillebror och Storebror är ute och leker. Plötsligt kommer Lillebror in, med tårarna sprutandes.
"Maaammaaaa! Emil säger att jag är minst i familjen! Jag vill inte vaaaara det!"
Mamman tröstar så gott hon kan och säger att han är ju stor fastän han är minst i familjen.
"Ja, men jag vill att vi skaffar en bäbis så kan den vara minst istället!"
Mamman tycker nog att det är en ganska bra idé (hehe.) och berättar för Pappan, som inte tycker att det är en fullt så bra idé... Nåja...
Lillebror tycker tillslut att det är rätt ok att vara minst ändå, men en stund senare när hela familjen sitter i bilen på väg till Mormor och Morfarn så säger han.
"Mamma. Kan vi inte skaffa en bäbis?"
"Hur gör man då då? undrar Pappan
"Man ringer veterinären!"
"Veterinären? Kan han ordna bäbisar?"
"Jaa, det kan han"
Storebror som är lite mer erfaren vet att det inte alls är veterinären utan doktorn som grejjar bäbisarna.
"Ok. Man ringer doktorn och så fixar han en bäbis", säger Lillebror
"Men när kusin Otto skulle komma så hade ju Moster Mia en jättestor mage där han låg. Inte var det väl doktorn som fixade det?" undrar Mamman
"Näe...hon fick ju åka till BVC och ligga där i en vecka. Sedan blev det en bäbis!"

...Jahaja...så nu vet man hur det EGENTLIGEN går till :-) Glöm det där med blommor och bin och storken. Doktorn och BVC fixar bäbisarna. Så det så!

Kommentarer
Postat av: jannica

titta järna in på min blogg och svara på dagens fråga

2008-05-26 @ 09:21:44
URL: http://goldenrain.blogg.se
Postat av: Heidi

Aha, nu förstår jag hur jag blev gravid. Har funderat länge :) Klart ni skall börja jobba på en liten lillasyster eller lillebror... övertala Daniel, nu, bums! :D

2008-05-26 @ 09:33:24
URL: http://www.hblogg/heidi
Postat av: Ragnvi

Men, det där trodde jag du visste redan!

2008-05-26 @ 14:58:05
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0