Inga tomtar idag heller samt mina ogröna fingrar

Funkar inte att ladda upp bilder idag heller :-(
Hoppas det löser sig snart.
Så den som väntar på de sovande tomtarna, får vänta ett tag till.

Hade dessutom lite bilder på den alldeles nyblivne 4-åringen. Stort kalas i lördags med den största Spiderman-tårtan som kondiset kunde uppbringa, massor av paket och gratulanter. Framåt kvällskvisten anslöt dagens andra födelsedagsbarn (Morfarn, som fyllde 57) och kalaset övergick till grillfest. Fulla stugan med folk och hundar till framåt 1-snåret. Trevligt, trevligt :-)

I går hade jag tänkt pyssla i trädgården. Var riktigt taggad och satte på mig jobbarbyxor samt mina blommiga gummistövlar och drog ut gräsklipparen ur garaget bara för att ställa tillbaka den en kvart senare. Skrället vägrade starta. Trots ny bensin, lite pill med tändstiftet, massor av dragningar i snöret och tillslut en rejäl spark.
Nähä, inte klippa gräset... Ok... Gav mig i kast med att fylla på ny jord i lådorna där vi har björnbärsbuskar. Hittade två jordpåsar från förra året som nog skulle duga. Lillebror hjälpte till att skyffla i jord och när nästan allt var på plats upptäckte jag att den ena påsen hade omvandlats till ett myrbo. Och myrboet hade just flyttat ner i lådan med björnbärsbuskar. Suck!! Bara att gräva upp alltihop igen  :-(
Jag gav upp trädgården och satte igång med att putsa fönster istället... inte min grej... Har införskaffat Icas egna fönsterduk som funkar superbra på speglar och insidan av fönstren, men idag när solen ligger på så kan jag bara konstatera att den INTE funkade särskilt bra på utsidan av fönstren. Eller så är det min totala inkompetens det sitter i... Suck...

Så, vad fick jag gjort i helgen egentligen? Jo, jag gjorde en blåbärspaj till Patrik, Heidi, Anton, Alicia och Elias som hälsade på. Det var väl det tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0