Katastrofmorgon, fyraårskontroll och Arga-Mamman

Järnvägars vad jag bloggar idag :-)

Ville bara berätta om dagen idag också.
Började med en katastrofmorgon. Jag var en riktig monster-mamma. Sådär så det riktigt rykte ur öronen. Stod i hallen och hoppade jämfota av ilska. Såhär i efterhand erkänner jag att jag överreagerade en aning, men det tog bara tvärstopp. Man ORKAR inte ta hur många konfliker som helst på en och samma måndagsmorgon. Så är det bara!
...kände när jag skrev det där att jag nog har författat ett och annat inlägg om just morgonkonflikter tidigare, men vad sjutton. Är man småbarnsförälder så är man. Ni får stå ut med det :-)
Tack världens bästa Pappan för att du tog tag i situationen! Skönt att veta att man bara kan lämna över när det blir för mycket. Du ÄR bäst!!

När katastrofen har lagt sig, barnen är lämnade och jag äter tröst-lyx-frukost från McDonalds så inser jag att jag har tagit fel på tiden när Lillebror ska på fyraårskontroll. Bara att packa sig iväg och hämta honom igen.
Virrpanna!

Resultatet:
8 centimeter längre än förra året vid samma tid (inte konstigt att han har ont i armar och ben ibland!)
Exakt 2 kilo tyngre
Bra på att gå balansgång
Kan rita en gubbe
Vet hur en krokodil ser ut och kan tala om vilka färger den har på sina kläder (krokodil med kläder?!? Jätte-pedagogiskt test!)
Kan räkna till fyra och lite till
och synen är perfekt!

Fick ett klistermärke som belöning för att han orkade stå ut med alla korkade frågor och det stoppade han i sin vänstra gympadojja så han skulle kunna visa det för kompis Ella när vi kom tillbaka till dagis :-)
Klart!

I morgon ska jag förresten vara en riktigt arg och besvärlig Mamma (göra mitt bästa i alla fall) och skicka ett nu-jävlar-får-ni-fixa-det-här-mail till rektorn. Ser det här säkert och bra ut?! Det är grinden på vårt dagis. När man tar bort karbin-haken (klarar ju vem som helst av om man får hålla på en stund. Även om man bara är 3 år eller så. Dessutom finns det slarviga föräldrar som struntar i att haka på den. GRRR!!) och lyfter på haspen (också en lätt match för dagisbarnen) så åker bägge grindarna upp av sig själv. Hepp!! Bara att traska ut! HUR kan det få se ut så på ett dagis?!?! Katastrof!! Barnens säkerhet måste väl ändå vara högprioritet, eller?
Näe, ett mail till rektorn med bilden bifogad ska det bli!

NU ska jag sluta blogga för idag!

Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0