Brandmän och skatteinbetalning

Mitt i McDonaldslunchen utspelar sig följande konversation

"Jag vet var ni betalar skatt." säger Storebror
"Öhh...jaha....Var då?" undrar Mamman
"Till brandstadionen!" säger Storebror
Mamman och Pappan fnissar lite eftersom det var ett något oväntat svar.
"Jo, men de sa de!" fortsätter han och då förstår vi hur det hänger ihop. De var ju på studiebesök på brandstationen med klassen tidigare i veckan och det var såklart då de pratade om att våra skattepengar används till brandstadionen.
Mamman ger sig in i en lång och mycket pedagogisk förklaring:
 "Jo alltså, man tar en del av allas lön och ger till kommunen som sedan fördelar ut dem till skolor och dagis och till brandbilarna... eller vad säger jag...till brandstationen menar jag"
"Räddningstjänsten!!!" säger Storebror direkt

Ibland glömmer jag bort att han är stor nu. Klart det hetter Räddningstjänsten!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0