Mystik på Thelbacken

När vi kom hem idag var ytterdörren olåst, taklampan i hallen lyste, det var smutsigt på hallgolvet och duschen var på (visserligen inte mycket men tillräckligt för att det skulle vara mer än ett litet droppande). Dessutom måste strömmen ha varit avstängd en stund eftersom alla våra digitala klockor stod och blinkade.
Man undrar ju....

Glömde vi verkligen att låsa ytterdörren? (har hänt förr)
Glömde vi verkligen att släcka lyset i hallen? (har också hänt förr)
Glömde Pappan verkligen att stänga av duschen när han hade duschat färdigt? (har ALDRIG hänt förr)
Hade vi så smutsiga skor när vi gick till jobbet i morse att det blev en stor geggpöl kvar på golvet? (efter att de har stått i skostället hela natten...nääe!)
Och var det så att någon av oss stängde av strömmen en stund innan vi åkte hemifrån och sedan glömde bort det?

Konstigare saker har väl säkert hänt både i världshistorien och på Thelbacken, fast vad det skulle vara vet jag inte... Visserligen är det en virrhjärna och en klantskalle som försöker hjälpas åt att sköta det här hushållet, men att vi skulle lyckas med allt detta på en och samma morgon det låter inte rimligt! Ok dörren och lyset, och det kan ju ha varit ett allmänt strömmavbrott, men duschen och geggan i hallen....näe! 

Jag fattar ingenting, men i morgon lovar jag att det blir dubbelkoll av ALLT!


Kommentarer
Postat av: Martina

men fy vad otäckt, jag ryser!

2008-11-12 @ 21:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0