Nördig?

Det slog mig plötsligt att jag nog är rätt nördig som blir glad och lycklig över att ha beställt en egen almanacka :-)

Jag är rätt så gammalmodig när det gäller just almanackor. Jag vill ha en riktig kalender som jag kan göra anteckningar i med en penna och som kan ligga och skvalpa i min väska. Alltid redo. Det kan man inte göra med kalendern i datorn eller mobilen. Ok, mobilen kan man släpa med sig, men det är ett himla meck med att skriva en liten anteckning. Tar ju en halvtimme att skriva in t ex  "klipptid kl 09.30". Kan ha att göra med min inkompetens, men det slår i alla fall inte att göra en anteckning med penna. Så det så.
Fast jag är rätt så kinkig med mina almanackor. De ska ju självfallet vara snygga. Något annat kommer inte på fråga. Och så ska det finnas lagom mycket plats för anteckningar på varje dag och man ska kunna se en vecka i taget. Namnsdagar är ett måste och gärna något visdomsord på varje sida också. Så därför blev jag glad när jag faktiskt kunde bestämma själv! Så om jag är nördig, så... då bjuder jag på det!

P.S Tack för tipset Heidi! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0