Om husgudarna

Jag glömde ett par av husgudarna igår:

 

R2D2 och Skateboard-legenden Tony Hawk är riktiga gudar. Åtminstone för de två yngsta familjemedlemmarna.
Hur kunde jag glömma dem!?! Vi lever, andas, äter, bor tillsammans med dessa killar. De är med överallt, hela tiden!

På en vanlig, vardaglig fråga som t ex "Vad vill du ha på din smörgås?", kan man få svaret: "Om jag tar den där bänken vi har ute på gården så skulle jag kunna göra en kickflip från den."

Eller om man frågar: "Vill du ha ketchup och senap på korven?"
Så kan svaret bli en motfråga som t ex: "Vet du hur många lasersvärd General Grivius har?"

"Har du hittat dina strumpor?"
"Kapten Haddock är rolig. När han och Tintin skulle smita från Dupontarna och då sade han: Vid alla krabbsaltade tångräkor!".

Jag kanske borde byta taktik?
Lite mer StarWarssnack från min sida kanske gör kommunikationen med barnen lite lättare.
"Ska jag göra kraft på din macka så den förvandlas till en ostmacka? May the force be with you!" skulle eventuellt kunna generera ett bättre svar än "Vill du ha ost på mackan?"
Skulle kunna funka på Lillebror i alla fall.
På Storebror får jag nog köra Tony Hawkes stuket.
"Kan du grinda dig hit via en ollie och kickflipa dig i skorna så vi kan skatea iväg till skolan?"

Kanske...


:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0