Att byta säng

Att det ska vara så svårt!
Vi har ju, som bekant, bestäm att grabbers ska somna i sina egna sängar.
Och som de pedagogiska föräldrar vi är (hehe!) så har vi förberett dem på den stora rutinförändringen hela förra veckan och igår var det då dags. Gick faktiskt rätt hyfsat. Visserligen tog det en halvtimme längre än vanligt innan de slog igen sina blå, men ändå...

Idag däremot... Herreminje! Storebror kämpar fortfarande i sin säng. En timme senare...Och då menar jag inte att han kämpar med att somna, utan han kämpar med att komma på nya ursäkter för att INTE somna. Alltså i sin säng. Han vill somna i Pappans, som han har fått göra alldeles för länge.
Men jag ger mig inte! Inga fler somningar i våran säng. Nope!

Fiffiga ursäkter så här långt:
"Jag är nog allergisk mot min säng. Hör hur jag hostar!!"
"Men jag kan faktiskt inte vara här inne själv, för det är lite grejjer i bokhyllan som jag liksom tycker ser läskiga ut när det är lite mörkt!"
"Det här täcket är för varmt! Pappas är mycket skönare!"

Men Mamman är tålamodet själv och serverar iskall mjölk (mot hostan) och städar undan allt läskigt ur bokhyllan, samt hämtar Pappans täcke!

Lillebror krånglade en aning han också, men där funkade en muta.
Jag sade: "Om du är duktig nu och fixar det här varje kväll hela veckan så blir det en belöning på Barnens Hus på söndag!" (vet inte om det var ett klokt beslut, men... jaja. Sagt är sagt...)
Lillebror sade: "Okejdå!", vände sig och somnade på tio röda!

Som sagt.. en timme har gått... Vi får se hur länge han håller ut!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha det var verkligen ett par fiffiga ursäkter, det kommer gå över med tiden det där, om ett par veckor slocknar de som ljus i sina sängar skall du se. Stå på er bara! Lycka till :)

2008-10-06 @ 23:02:53
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0