Djuren i skogen

Lillebror och jag är på väg till kusinSigne.
När vi har åkt en bit ropar Lillebror plötsligt:
"Mamma! Jag såg någonting! Ett djur!!!"
"Oj! Vad var det för djur?" undrar jag
"En sån där... vad heter det nu? En... en gråvarg!"
"En gråvarg?" säger Mamman och känner sig lite tveksam.
"Eller, nej... en ren menar jag!" säger Lillebror
Mamman känner sig fortfarande inte helt övertygad, så hon frågar vad det var för färg på renen.
"Den var liksom lite brun" säger Lillebror
"Kan det ha varit ett rådjur?"
"Jajust ja! Så heter det ju! Jag blev lite förvirrad!" svarar Lillebror

Så åker vi en bit till och plötsligt får jag syn på en stooooor älg bredvid vägen.
Det är inte varje dag man träffar på en älg. Sist jag såg en livs levande i naturen var nog när jag var liten och det kom ett gäng stolpandes genom bostadsområdet där jag bodde. Min mamma stod lägligt nog i skogskanten och hängde tvätt och fick en smärre chock, samt raketfart i benen när det plötsligt kom en älg-skock klapprandes fram på cykelvägen. Hohoho!
Hur som helst - eftersom jag inte har sett en älg på väldigt länge så tittade jag ordentligt och var nära att köra i diket på kuppen!

Det var många djur på en och samma resa - och det bara mellan Söderhamn och Kungsgården!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hihi, min lilleman kallar alltid rådjuren för Lådjur, typ en blandning mellan lo och rådjur, han tycker rådjur låter för otäckt...

2008-10-08 @ 23:05:18
URL: http://nettis73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0