Jasså ni väntar?

Jahaja. Där sitter ni och väntar på att få veta vad jag har haft för mig idag!
Okej då. Här kommer en lista på dagens aktiviteter:

1. Lillebror och jag käkar lyx-frukost på McDonalds.
2. Lillebror och jag spelar LegoStarWars i 1 1/2 timme. Mamman äääääger på LegoStarWars :-)
3. Storebror kommer hem efter att ha övernattat hos kompis EricP. Han tar över tv-spelsdosan så Mamman kan sätta igång och göra något viktigare. Se punkt 4.
4. Dammsuger hela nedervåningen + skrubbar skåpluckor och kakel i köket och torkar golven fyra gånger!!! Nu var det väl själva den om det inte ska vara ordentligt rent!!
5. Lagar lunch
6. Jobbar lite
7. Tar en promenad till flask-återvinningsstationen med en kasse tomflaskor. Fast en var inte tom. Så jag fick gå hem och byta jacka.
8. Ny promenad. Ner till stan och KappAhl där jag inhandlar en kasse strumpor, trosor och långkalsonger till hela familjen. 750 kronor fattigare traskar jag hemåt igen.
9. Plötsligt ringer någon och vill köpa vår gamla sänggavel som legat ute på Blocket hur länge som helst! Så då blev jag 350 kronor rikare igen :-)
10. Storebror lagar middag till hela familjen - nästan alldeles själv! Fick lite hjälp med att ta ut laxen ur ugnen bara. Ungstekt lax med matvete, pesto och sallad. Supergott!
11. Vi funderar över hur vi ska få någon ordning i lekrummet. Det visade sig vara ganska enkelt. Vi behöver bara köpa en massa dyra grejjer och sätta upp lite här och var så VIPS har vi fått ett lekrum som kommer att funka i flera år frammåt :-) Enkelt!
12. Storhandling. I say no more....Pust och stånk och stöööön!! Men det är i alla fall trevligt att öppna kylskåpsdörren nu.
13. Nattning av barn
14. Lite bloggande

Ja... det var alles.
Förutom det så har jag väl hunnit med typ 6 koppar kaffe under dagen också. Och nu ska jag vika tvätt.
Vilket glamoröst liv jag har. Eller hur!? :-)


Jo, just det ja! Har ju ett litet tips också:
Tappa aldrig ett okokt ägg inne kylskåpet. Det blir kladdigt då!
Basåattnivet :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0