Tjejbesök och LegoStarWars

Storebror hade klasskompis/tremänning Alva på besök idag. Hon hängde med hem från skolan.
Mycket intressant att se hur min kaxige, coole åttaåring beter sig när han är ensam med en tjej :-)
Hela hans framtoning ändrades, för att inte tala om lekarna. Det var inte tal om att spela varken dataspel eller tvspel vilket annars är huvudsysselsättningen när han har killkompisar hemma. Nej nu fick Alva bestämma, så de knatade upp till lekrummet och plockade fram Lillebrors låtsasmat, en kassapparat och leksakspengar och lekte affär!
Kors i taket och ta i trä!
Mamman och Pappan trodde inte sina öron när de smyglyssnade från köket och hör Storebror säga:
"Jag vill heta Daniel och nu ska jag gå till din affär och köpa en smörgås!"
Tror aldrig han har lekt en liknande lek i hela sitt liv :-) Har det varit "spela-olika-roller"-lekar så har det alltid handlat om superhjältar eller tvspelsgubbar med lasersvärd och pickadoller. Men att leka affär... ja, jag är alldeles förstummad...
Frågade honom innan han somnade om de hade haft roligt och det var ingen tvekan
"Ja, jätteroligt!!"

Kanske måste bjuda hem tjejer lite oftare :-)

Lillebror däremot är ju van att leka "tjejlekar" på dagis. Det blir mycket "Mamma-Pappa-Barn" när man är en kille och två tjejer som håller ihop. Men idag hade han tröttnat och berättade stolt när jag kom och hämtade honom att idag hade han minsann lärt både Ella och Viktoria att leka Lego Star Wars.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0