Frisk och kry

Jahapp, så var det då konstaterat att jag är frisk och kry.
Och jag överlevde eftermiddagen :-)
Var jättehungrig vid lunch och när jag är hungrig blir jag lätt lite dum. Ord som "blåst" eller "puckad" passar också bra in på mig när blodsockret sjunkit till under normalnivå.
Idag visade det sig när Pappan och jag skulle köpa thai-mat till lunch.

"Jag är jättehungrig" sade jag
"Jaha, då ska vi inte dela på en matlåda den här gången då?", sade Pappan. Det är jättestora portioner, så en låda räcker bra till två normalhungriga lunchätare.
"Joo, det gör vi såklart. Inte kan jag äta en hel." säger Puckot som plötsligt glömt bort att hon ska äta ordentligt för att klara sig en bra bit in på kvällskvisten också.
Så skulle vi då enas om vilken av de tre dagens rätt-alternativen vi skulle ha och Puckot (jag då alltså) väljer fläskkött med lök, paprika och ananas i sötsursås och ris. Fastän jag inte tycker om ananas! Och hur blev det då? Jo jag fick ju sitta och peta bort ananasen såklart (är egentligen inte alls kinkig, men burk-ananas i mat går helt bort) och eftersom det var mest ananas och minst fläsk så blev det inte mycket kvar. Knaprade på lite lök och paprika till riset och för att jag skulle bli hyfsat mätt fick jag fylla på med en ostmacka också.

Jag beställde alltså en halv portion av mat som jag inte gillar och det skulle jag klara mig på till kl 18!
Smart... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0