Att liva upp en måndag

Storebror har börjat på dans. Varje måndag i skolan har den som vill en timmes dansundervisning. Hiphop är det som gäller. En liten aning pinsamt är det dock ("dans är ju mest för tjejer") så han vill inte gärna prata om det och att visa upp några moves är helt uteslutet. Men roligt är det i alla fall så han längtar alltid lite till måndagar. I morse berättade han varför:

"Mamma, vet du varför jag bestämde mig för att gå på dans?"
Det visste inte Mamman, men hon anade att hon snart skulle få veta.
"Jo, för att jag är lite som katten Gustav. Jag gillar inte måndagar. Så jag tänkte att jag skulle börja på dans för att liksom liva upp måndagarna så de blir lite roligare!"

...och det var väl en himla bra anledning!

Man kanske skulle prova...
Lite dans på kontoret varje måndag :-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha :)

2008-09-29 @ 14:21:10
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Misen

Vilken skön kommentar, härligt att hans måndagar blir lite roligare! Men hip hop måste ju ändå räknas som lite coolt, fast man är kille tycker man. :)

2008-09-29 @ 17:33:49
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0