Bra tips från Heson

Man lär sig saker hela tiden.
Nyligen har jag lärt mig detta:

Innan man åker på semester är det bra att...
...kolla upp om det är soptunnetömning när man är borta. Det blir jobbigt annars. Man kan i värsta fall få förvara sina soppåsar i hallen fram till nästa tömning.
...slänga alla apelsinklyftor som man kan tänkas ha i en rosa burk i hallen. Efter en vecka varken luktar eller ser de ut som apelsinklyftor längre.

Jag har också lärt mig att när man åker på fjällsemester packar man endast detta till två vuxna och två barn:
- underställ
- ett varsit par extra långkalsonger till barnen
- ett gäng udda strumpor (man blir ändå bara blöt om en strumpa i taget så man har aldrig på sig två matchande samtidigt)
- mysbyxor
- underkläder
- handdukar
- sängkläder
...ja och så täckjackor och mössor och vantar och sånt där annat, men det kan man ju ha på sig när man åker.
Borde rymmas i en klassisk blå Ikea-kasse.
No more resväskor och en massa onödigt ombyte. Man SKA lukta illa och blir det FÖR hemskt tvättar man upp det värsta i lite diskmedel.

:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha du är rolig du!! Då vet vi om vi ska dra iväg till fjälls! /Kristin

2009-04-07 @ 19:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0