På bio

Idag har jag varit på bio med Lillebror och KusinSigne. Vi såg "Monsters vs Aliens tredje april" om man frågar KusinSigne, men för oss övriga som inte är så influerade av tvreklamen så var det endast "Monsters vs Aliens" :-)

Både filmen och mina två bio-kompisar var mycket underhållande. Först underhöll de alla människor i biljettkön genom att prata mycket högt och säga roliga saker som t ex "Kolla den där killen! Hans picka ser ut som en blåshår...en blåshår...en sån där som man blåser håret med!" Vi hade redan i förväg gjort upp om att jag skulle sitta i mitten och barnen på varsin sida om mig så att det skulle vara lätt att hålla mig i handen om det blev läskigt. Själv hade jag tänkt att det skulle vara bra för barnen, men KusinSigne tolkade det lite annorlunda och frågade mig säkert tjugo gånger om jag tyckte det var läskigt :-) Hihi... särskilt läskigt var det inte, men hon fick hålla mig lite i handen emellanåt ändå. För säkerhets skull.

Annars så gillade vi filmen och alla orkade sitta stilla ända tills slutet. Fast vi råkade spilla ut lite dricka... och Lillebrors popcorn... och KusinSigne gillade inte de gula Mentosarna men det var ju lite svårt att se vilken färg de hade i biomörket så hon smakade först och gav sedan de gula, lite lagom kladdiga, till mig så jag fick stoppa den i min tomma popcornkartong...Och hela handligen var nog inte helt klockren för de två femåringarna, men de var väldigt nöjda och glada efteråt i alla fall

:-)

 



:-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hej! Nu har jag läst ikapp...och det var inte lite det! Jag sackar efter....

Men det är då alltid lika roligt hos dig! Kikade i bildbloggen också...härliga bilder!

Kramen!

Ragnvi

2009-04-14 @ 20:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0