Utflykt på isen

Storebror och hans klass ska på utflykt i morgon.
Pimpla och grilla korv.
Är jag onödigt pjåskig om jag tycker det känns otäckt att dra ut en hel skolklass på isen så här års?
Hade det varit februari så hade det väl varit rätt ok, men nu är det ju för bövelen april!
Hu! 28 barn, inklusive föräldrar på en liten insjö...Näe.
Dessutom ska man ta med pimpelspö (går lika bra med en pinne som man knyter en metrev och en krok på enligt fröken), maggot, isdubbar, matsäck, sittunderlag och gummistövlar.
Matsäck grejjar jag utan vidare. Inga som helst problem.
Sittunderlag och gummistövlar ska nog också fixa sig, men resten går jag bet på.
Eller förresten, pinnar har vi gott om, men varken pimpelspön, maggot, metrevar eller krokar är något som ligger och dräller i drivor i det här huset. Något säger mig att Storebror inte skulle känna sig helt bekväm om jag gav honom en pinne att fiska med och jag vägrar köpa ett spö som kommer att användas fem minuter och sedan aldrig mer.
Pimpling är inte direkt något vi brukar ägna oss åt som ni kanske förstår. Och skulle jag komma på att jag vill prova så skulle inte göra det i april tillsammans med en hel skolklass....

Storebror själv är inte helt entusiastisk han heller, men det har nog mer att göra med att det är lite skämmigt att komma utan pimpelspö när fröken har sagt att man ska ha med sig det, än att han är rädd för dåliga isar.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hallå! Håller med dig fullständigt, hualigen.. Vilken dum ide! Ha en trevlig påsk!!/Kristin E

2009-04-09 @ 09:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0