Ni kan ta det lugnt nu

Det är märkligt vad kreativ man blir efter ett par glas vin. Under gårdagskvällen betade jag och mina Farin-vänner av allehanda världsproblem över en middag. Så nu är det klart:
Det VAR Christer Pettersson som mördade Olof Palme. Jojjomen. Och svininfluensan är lite av en bluff. Det har gått lite dåligt för handsprit-tillverkarna ett tag nu så de har, i maskopi med media, fått oss att tro att vi måste bunkra handsprit för att överleva den hemska smittan. Allt för att öka försäljningen. Farins råd för att klara sig undan är: hosta/nys i armvecket, slicka inte på folk du inte känner, samt stanna hemma när du är sjuk.

Ja. Det var väl det viktigaste. Finns några problem kvar att lösa, men ge oss ett par kvällar till så fixar vi det också!

Andra saker som blev klargjorda under kvällen, som inte är av så internationellkaraktär är:
* man ska aldrig sätta ihop sketcher till personalfester. Det blir bara pinsamt.
* kameror med "automatisk leendeuppsökning" kräver ett rejält flin där helst även visdomständerna syns för att fungera
* jag borde få en pulsklocka i födelsedagspresent.

:-)

P.S Ikväll ska jag dricka mer vin. Med mina Collinis-vänner. Men jag ska dansa samtidigt, så då tror jag inte jag hinner lösa några världsproblem. Kommer att ha fullt upp med att försöka göra snygga discomoves :-) D.S

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ser fram emot rapport om kvällens lösta världsproblem!

2009-08-28 @ 20:30:05
URL: http://radhustankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0