Att ta sig ner för en backe

I morse provade jag ett nytt sätt att ta oss ner för backen med bilen. Och för att ni lättare ska förstå hur det hela gick till så har jag gjort en liten illustration. Den kommer här:



Det röda är huset. Det ljusgrå är stenmurar. Det mörkgrå är vägen. Det svarta med prickar är bilen (en svart VW Tiguan, det ser ni va?) Jag lade i backen och tänkte som vanligt runda den översta muren, vända och köra ner för backen. Men under den fina, nyfallna snön var det blankis vilket gjorde att bilen inte alls rundade muren som jag hade tänkt mig, utan istället gled sidledes en bra bit ner, roterade lite och krockade en aning med nästa mur, bytte riktning och svängde runt åt andra hållet så vi gled med bakänden före ut i vägen.
Spännande värre! Tur för mig att det inte kom någon bil precis då. Och tur för mig att vi bara touchade till muren en aning och inte knölade till hela fronten på den alldeles nya bilen. Det hade ju varit snyggt...

Men efter detta lilla missöde har dagens tur till Valbo köpcentrum flutit på ganska bra och utan vidare incidenter. Så jag har just nu hallen full av kassar med julklappar som måste slås in innan nyfikna små barn är där och kikar. Paketinslagning och glögg står alltså på schemat nu.

Go kväll!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0