Pysselkväll på Thelbacken

Pappan spelar med Collinisarna ikväll. Storebror tillbringade större delen av kvällen på skateboardhallen. Så vad skulle Lillebror och jag göra då? Tja... vi passade på att välta elljusstakar på OK, impulsköpa 6 påsar värmeljus på Dollarstore och vimsa runt på Coop en stund. Sedan åkte vi hem och pysslade.

Fast Lillebror tyckte inte att mina grejjer blev så bra så han utsåg mig till pysselassistent istället. Med andra ord fick jag nöja mig med att riva av folie och knyta snören när det behövdes. Lillebror gjorde däremot riktigt fina grejjer och här kommer ett litet pysseltips som ni kan prova själva:

Man tar ett plastägg (alltså innehållet från ett Kinderägg), lite hushållspapper, ett ljus, lite tejp och ett blått snöre:


...ett låååångt blått snöre måste det vara, så det räcker från bänken till köksbordet. Där knyter man fast andra änden i ett tomt pastapaket:


Kreativt, eller hur :-) Det hade jag ALDRIG kommit på själv! Och väldigt, väldigt snyggt blev det dessutom. Det matchar verkligen den övriga inredningen. I och för sig är det aningens opraktiskt att behöva kliva över snöret varje gång man ska sätta sig vid matbordet, men det är smällar man får ta.

En annan grej vi provade var att klippa ett hål i en petflaska, fylla den med vatten nästan ända upp till hålet och sedan svepa in toppen med folie. Och så en piprensare i toppen. Hur snyggt som helst!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0