Söndag - igen!

Som alltid på söndagskvällar blir det inte mycket till blogginlägg. Makalöst vad trött man kan bli av att vara ledig! Hjärnan vilar ganska bra (så det är väl därför det inte går att få ihop några bra blogginlägg), men kroppen... herreminje. Fast idag tror jag att anledningen till att det känns som att jag har sprungit ett par, tre maratonlopp kan ha lite att göra med den där sprutan vi tog häromdagen. Eller så kan det bero på att jag har blivit ett år äldre och att det alltså är så här det känns att vara 35.... KusinSigne hittade minsann två rynkor i min panna idag, så jag har väl helt enkelt blivit gammal. Och så har jag städat och städat och röjt och bakat saffransbröd och eldat upp en påse popcorn i micron och ätit julbord och julpyntat lite mer och födelsedagskalasat och så har jag, i vanlig söndagsordning, inte fått någon middag ännu. Undrar hur vi tänkte när vi införde rutinen att äta middag när barnen har somnat på söndagar.  Och undrar varför vi helt enkelt inte tar och ändrar på den rutinen eftersom den uppenbarligen inte funkar sådär jättebra längre. Måste nog fundera lite på det medans jag väntar på att Storebror kan somna så att jag kan gå ner i köket och laga till lite pasta med rökt lax, mozarellaost, ruccolasallad, sparris och annat gott.

Återkommer i morgon

:-)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Äh vadå gammal???? 35 är väl ingen ålder!! Livet börjar vid 40 säger dom visst!! Fast jag tycker livet är sååå bra nu jag!!

Ha en bra måndag!/Kristin

2009-12-07 @ 08:44:07
URL: http://www.freewebs.com/pipps
Postat av: Kristin igen

Tittar in igen och kollar på vad du hade i maten. Så nu ska jag försöka göra något liknade! Hittade dock ingen ruccola, men det blir nog gott ändå!

2009-12-07 @ 15:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0