Livet som uppfinnare

Lillebror ska bli uppfinnare när han blir stor. Tidigare var han inne på att bli "bakare", men nu har han alltså ändrat sig. Idag undrade han hur gammal man måste vara innan man kan börja jobba med det man vill jobba som, så vi pratar lite om det och att det nog är ganska svårt att vara uppfinnare.
"Men jag är ju så himla klurig jag, så jag kommer att komma på MASSOR av uppfinningar!" säger Lillebror
"Till exempel, om man behöver en ny tv-spelsdosa. Då kan jag bara snickra och skruva i hop en ny på min snickarbänk. Och om du behöver ha någon grej mamma, så uppfinner jag bara det. Jag kanske kan uppfinna lite mat eller så....Näääe. Mat kan man ju inte uppfinna. Men man blir nog RÄTT så trött när man uppfinner. Så när jag är klar måste jag nog ta en macka eller nåt."

Ja, det är nog precis så det är att vara uppfinnare!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0